Планината Кайлаш – най – свещената от пирамидите и Стълбата към небето

Планината Кайлаш / Mount Kailash / е голяма маса от черни скали, извисяваща се на височина над 22 000 фута / 6 700 метра /,  която притежава уникалната характеристика, че е едно от най-почитаните свещени места в света, като в същото време е най – малко посещаваното.  Забележителна трансформация се случва, когато слънцето е ниско и огрее планината …. тя се превръща в Златна планина.

Най-свещеното място на четири религии и милиарди хора,  Кайлаш се вижда от не повече от няколко хиляди поклонници всяка година. Този любопитен факт се обяснява с отдалеченото местоположение на планината, разположена в далечния западен Тибет.

Никакви самолети, влакове или автобуси не се придвижват близо до региона и дори с помощта на специализирани превозни средства, пътуването изисква седмици,като е изключително трудно и често – много опасно. Времето винаги е студено и може да бъде неочаквано коварно.

Според будистките и хиндуистките писания, в планината Кайлаш има древни манастири и пещери, където светите мъдреци живеят в своите материални и фини тела. Тези пещери могат да се видят само от малцина щастливци.

За да добавим още щрихи към мистерията, има документирани описания за времеви аномалии в планината …. дори и кратко посещение изглежда увеличава процеса на стареене.

Светостта ….

Индуизмът, джайнизмът и будизмът са основните религии, които почитат Кайлаш. Космологиите и митовете на произхода на всяка от тези религии говорят за планината Кайлаш като митичната планина. Meru / Меру / ….  Axis Mundi / Аксис Мунди /….  център и рождено място на целия свят.

Планината вече е била легендарна преди големите индуски епопеи „Рамаяна“ и „Махабхарата“. В действителност, Кайлаш е толкова дълбоко вкоренена в митовете на древна Азия, че може би е била свещено място на друга епоха, друга цивилизация, която сега отдавна е вече забравена.

Шива ….

Индусите вярват, че планината Кайлаш е жилището на бог Шива. Подобно на много от боговете на индусите, Шива е божествена фигура с очевидни противоречиви черти. Смятан за Господ на Йога и следователно за върховен аскет, той е божественият учител на Тантра, езотеричната наука, която разглежда сексуалния съюз като най-съвършения път към духовно просветление.

Според легендата, безсмъртният Шива живее на върха на Кайлаш, където прекарва времето си практикувайки йогически аскетизми, правейки радостна любов с божествената си съпруга, Парвати, и пушейки ганджа, свещената билка, известна на запад като марихуана. Индусите не намират противоречивост в това поведение на Шива, а по-скоро виждат в него божество, което мъдро е интегрирало крайностите на човешката природа и по този начин преодолява привързаността към някакъв конкретен и ограничен начин на съществуване. За един индус, да направи тежко поклонение в Кайлаш и да има „даршан“ ( божествен поглед ) на жилището на Шива, означава да постигне освобождаване от лапите на невежеството и заблудата.

Rishaba / Ришаба / ….

Планината Кайлаш също е свещена за джайнистите, които наричат ​​планината Astapada / Астапада / и вярват, че това е мястото, където Ришаба …. първата от двадесет и четирите Тиртанкарас …. постига своята свобода.

Sipaimen / Сипаймен /….

Последователите на Бон… предбудистката, шаманска религия на Тибет… наричат ​​планината Тисе и вярват, че тя е седалището на небесната богиня Сипаймен.

Освен това, митовете на Бон разглеждат Тисе като мястото на легендарната битка на магьосничеството от 12-ти век между будисткия мъдрец Миларепа и Бон – шамана Наро Бон-чун. Победата на Миларепа над шамана измества Бон като основна религия на Тибет, твърдо установявайки будизма на нейно място.

Demchog / Демчог /….

Докато Буда се смята, че магически е посетил Кайлаш през 5-ти век преди Христа, религията на будизма е навлязла в Тибет, през Непал и Индия, през 7-ми век. Тибетските будисти наричат планината Канг Римпоче или „Скъпоценната планина на ледниковия сняг“, и я разглеждат като жилище на Демчог ( също известен като Чакрасамвара ) и неговата съпруга – Дордже Фагмо. Смята се, че трите хълма, които се издигат близо до Канг Римпоче, са домовете на бодхисавтите Манджушри, Ваджрапани и Авалокитешвара.

Планинската пирамида и ДНК ….

Д-р Ернст Мулдашев, руски офталмолог, базиран в Уфа, представя своята теория, че планината Кайлаш всъщност е древна пирамида, създадена от човека, която е заобиколена от по-малки пирамиди и е свързана с пирамидите в Гиза и Теотиуакан.

Никой човек не е успял да обходи планината Кайлаш. Има много легенди за хора, които умират в опит да се изкачат на планината. Китайските власти, знаейки религиозната чувствителност по въпроса, официално са забранили на алпинистите да опитват изкачвания.

Руснаците, като индийците, са били впечатлени от планината от много дълго време. Николай Рьорих пише за връх Кайлаш и една от най-известните му картини изобразява пътя към планината.

Рьорих смята, че съществуването на мистичното царство, наречено Шамбала, е в близост до връх Кайлаш. Някои индуски секти възприемат Шамбала като Капапа и вярват, че там пребивават съвършените хора.

През 1999 г. Ернст Мулдашев решава да отиде на експедиция в Тибет, за да открие тайните на планината Кайлаш. Неговият екип се състои от експерти по геология, физика и история.

Екипът на Мулдашев стига до заключението, че планината Кайлаш е всъщност масивна изкуствена пирамида, построена в древни времена. Той твърди, че тя е заобиколена от много по-малки пирамиди и може да бъде център на всички паранормални дейности.

„В тишината на нощта често от вътрешността на планината се чуваха странни пъшкащи звуци“, пише Мулдашев, авторът на „Откъде идваме?“, в една своя академична статия. „Една нощ с колегите ми ясно чухме шума на падащ камък, който безспорно дойде от вътрешността ( на планината ). Той изказва предположение, че непознати същества живеят вътре в пирамидата.

„В тибетските текстове е написано, че Шамбала е духовна страна, която се намира в северозападната част на Кайлаш”, пише Мулдашев. „Трудно ми е да обсъждам тази тема от научна гледна точка. Но мога да кажа съвсем категорично, че комплексът Кайлаш е пряко свързан с живота на Земята, а когато направихме схематична карта на „Градът на боговете“, състоящ се от пирамиди и огледала от камък, бяхме много изненадани …. схемата е подобна на пространствената структура на ДНК молекулите. „

Мохан Бхат / Mohan Bhatt /, учен в областта на санскрит, базиран в Мумбай, казва, че в „Рамаяна“ има данни относно свещената планина като пирамида. Има и препратки към планината във ведите. „Древните текстове описват ​​планината като космическа ос“, казва той.

Мулдашев смята, че пирамидите са построени от древни и изключително напреднали хора, които са знаели за законите на телуричната / земната / енергия. Той пише, че планината е най-важната част от система от древни монументални структури и е пряко свързана с главните пирамиди на земята, като пирамидите в  Гиза и Теотихуакан.

Китайските власти, обаче, бързо оспориха твърденията на Мулдашев.

Според Линдзи Пойнтър / Lyndsey Pointer / от университета в Колорадо:

„Въпреки тази пропаст в западното разбиране, има един универсален аспект на свещената природа на планината Кайлаш.

Свещената планина е онова, което Мирча Елиаде / Mircea Eliade / описва като аксис мунди / axis mundi /. Елиаде описва аксис мунди като митичен център на Вселената и обща религиозна концепция, преобладаваща в традиционните общества. Планината е общ образ за този „универсален стълб, axis mundi, който свързва и поддържа небето и земята“ (Елиаде, 36). Моделът на свещеното при Елиаде е онтологичен. За него някои места са свещени по самата си същност и се разкриват по този начин пред нас.

Елиаде разглежда планината Кайлаш като едно такова свещено място. По-нататък Елиаде описва идеята си за axis mundi, като казва: „Около тази космическа ос е светът ( = нашият свят ), следователно оста е разположена „в средата“, в „пъпа на земята“; това е центъра на света” ( Елиаде , 37 ).

Това описание се вписва в религиозното възприемане на планината Кайлаш като духовен център на Вселената. Тази съгласуваност на четири религиозни традиции с теорията на Елиаде предполага, че планината може да бъде едно много свещено пространство,  място, където завесата между светове е твърде тънка, и точно заради това тази свещена земя заслужава огромно уважение.

Посещението на планината Кайлаш е едновременно тежко и опасно приключение, но аз бих го препоръчал на всеки, който желае да срещне Божественото …. усилията, които се полагат, и опитът, които се добива, трансформират човешкото възприятие и дълбоко променят духовното развитие на индивида по начин, който науката не може да се определи количествено ….

Автор: Паксо Джоунс

Материалът е предоставен специално за Вас от неговия автор – Paxo Jones / Паксо Джоунс /

Връзка към Профила на Автора
https://www.facebook.com/packso